מתי נתנשק?

לא ידוע לי… קודם כל, רצוי שיהיה עם מי, נכון?

חבר יקר שלח לי קישור במלים אלו: "סדרה חביבה, שלדעתי תאהבי בגלל הרומן הלסבי🙂 לשיקולך"

לקח לי חודש לשיקולַי כדי להתפנות ולצפות("מתי נתנשק", בערוץ 10). האמת, לא ממש בא לי לפתוח את הקישור, כי אני אשה רצינית ומשתדלת לצפות בדברים בעלי עומק🙂 אך ערב פנוי אחד בו לא היתה לי תעסוקה אחרת, החלטתי להרהיב עוז. מכרי ושוחרי טובתי יודעים היטב שאני קודם כל בעד תרבות ישראלית (יהודית ועברית כאחד), מה עוד שלסביות משולבות בה ולכן אני מודה להם על משלוח קישורים כגון אלה.
ישבתי מרותקת עד שלוש (!!!) לפנות בוקר ומזל שלא היתה לי השכמה לאחר מכן. אכן, סדרה חביבה. טלנובלה ישראלית חביבה בהחלט. אני מניחה שמשיקולי מִדְרוּג (וואלה, מלה חביבה לרייטינג, היא rating ) נכתב התסריט מתוך הקפדה על סטראוטיפים. חבל, אך כנראה שהיה צורך לשקף את המציאות הישראלית העגומה, את המאצ'ואיזם המגעיל, אשה למטבח וכד'. אינני יכולה להשאר אדישה ולא להתקומם נגד המראות, לפיהם מוצגת שם האשה תמיד כשהיא מבשלת/מגהצת/מנקה, בעוד המאצ'ו המגעיל "עסוק" בענינים חשובים כגון שיחה בנייד או צפיה בטלויזיה. אגב, לתשומת לב בזק (ומפעילים קויים נוספים שנכנסו לתחום) – אם הסדרה משקפת את חיינו הישראלים, הרי שהנייד ניצח את הקוי ובגדול מאוד. אולי תוותרו כבר על דמי האחזקה המיותרים?
לדעתי, שיקוף המציאות זה דבר אחד, אך יש גם לחנך, להראות שאפשר גם אחרת, מה שלא עשו בסדרה ולפיכך חסרה לי בה העומק. כשהגיבורה הראשית עצבנית, היא מנקה את הבית. יש לי חברה כזו, שהמתנה הכי יוקרתית שאפשר לתת לה ליום הולדתה, זו שתגרום לה קורת רוח רבה, הינה חומרי ניקוי. לא בושם, לא שוקולד טעים – אלא איזה תרכיז לרצפה או מרכך לכביסה. אשה-אשה וטעמה. לי, אנא ותרו על כגון אלה. יהלומים עדיפים בעיני. אני אוהבת ומעריכה חברים. אגב חברים… לוא היו מראים גבר מנקה את ביתו בפרץ של עצבנות, האסוציאציה הראשונה שהיתה צצה, שהוא כמובן הומו, נכון? כדי להעמיד דברים על דיוקם, אוסיף שהכרתי גבר או שניים שהתחנכו אחרת, בשולי המאצ'ואיזם המגעיל והם דוקא אוהבים לבצע בקביעות "מלאכתה של אשה" והם לא היו ואינם הומואים עד עצם היום הזה (העתיד – מי תשורנו?). נכון ששניתי לא מעט שהכל זה ענין של חינוך ולא של גֶנים, למרות הדעה המוטעית הרווחת?
אגב צפיה, חשבתי על מכרי מחו"ל, שעד עצם היום הזה מסרבים לעשות עליה בגלל אופיה המאצ'ואיסטי המגעיל של החברה הישראלית. לוא היתה הסדרה מגיעה לעיניהם, היתה זו מחזקת את דעתם השלילית עלינו. לא שזה צריך להיות שיקול כלשהו לכותבות/ים, אבל כדאי לקחת בחשבון גם דברים כגון אלה. מה שאני טוענת, זה שאין לשנות או להתאים את הכתיבה חס ושלום, אלא לחנך את הקהל ולשנות את אופי החברה שלנו.
מיחלת לימים בהם סדרה לא תרתק בשל הצורך האנושי לדעת מי עשה/תה למי, אלא כי היא בעלת עומק ומרוממת רוח. מיחלת לימים בהם תשוב התרבות האמיתית, בעלת שאר הרוח, למשול בכיפה וזו לא תהיה מלה נרדפת לשעמום.

ובאשר לרומן הלסבי, נו… איזה טוב יכול כבר לצאת מיחסים עם מישהי נשואה? שומרת נפשה תרחק.

יפה שקיעת שמש ללב אוהב

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אביב רוס  On 14 בינואר 2010 at 11:07

    אין כמו נקיון טוב
    מנקה במקביל לאבק גם את הנפש הפצועה.
    עבורי זו תראפיה ללא קשר לנטייתי המינית בה מקנא אלי ישי.

    רוב הגברים בסדרה יצאו די חלשים ועלובים ולכן גם זה צריך להילקח בחשבון.

    ואת יכולה לראות את הסדרה "מחוברות" על עולמן של נשים בישראל. לעיתים משעמם לעיתים מרתק, ובנתיים עוד אף אחד שם לא גיהצה לאיש שלה

  • שרון הר פז  On 14 בינואר 2010 at 15:46

    כבודו מוכן לשלוח לי הקישור לסדרה שהזכיר? אם כבר – אז כבר, נכון? המתחיל במצוה – שגם יגמור… תודה מראש

כתיבת תגובה

