מק דרעק ׁאגדת מחשבׂ

למעשה, היתה לי כותרת אחרת בכלל שכתבתי ב-י"ז בסיון התשס"ע 30.5.2010: הפי-סי מת יחי המקבוק החדש, אך החיים רצו אחרת וטפחו על פני.

ומעשה שהיה, כך היה או שלא…

מאז פגשתי את משה ידידי-כאח-לי, חלמתי שגם לי יהיה מק. שבחיו, הנצנוץ הנלהב בעיניו עת היה מפרט באוזני את תכונותיו של ה"בייבי" שלו, הלהיבו גם אותי. לפני מספר חודשים היה לבחור יום הולדת ובה בעת נזדמנה לי שעת כושר, כך שגייסתי את מיטב כספי ורכשתי לו מק חדש מהקופסא במבצע. יום-הולדת או לא יום-הולדת? בדיעבד הסתבר, כי לא הייתי ההוגה היחידה של המתנה הזו וכך יצא שמשה קיבל שני מֶקבוקים והרי הבחור זקוק היה רק לאחד. התנדבתי למשוך את המחשב חזרה ולדאוג למכירתו. מאחר ואינני סוחרת, לא צלחה המלאכה בידי ולפיכך גמרתי אומר להחזיק במחשב מתוך מחשבה שהנה, זו ההזדמנות שלי להיות בעלת מקבוק בעצמי.

איך אומר היקום – "דברים אינם קורים סתם כך, אין מקרה, כי הכל רק מהשם תתברך". הפי-סי ששרת אותי מאז 2006, החליט אז לשבוק חיים (אולי נעלב מנוכחות הקונקורנציה, מה אני יודעת?), כך שהפשלתי שרוולַי ויצאתי למסע הכרות עם המקבוק. אם תהיתן מדוע לא כתבתי פה עד כה (וגם אם לא תהיתן או שלא התגעגעתן אלי – גם זה בסדר מבחינתי), אז הנה התשובה: אין אף מעבד תמלילים נורמלי שעובד על המק וגם מסתנכרן עם הוורד, כך שלא יכולתי לכתוב עליו מלה. הלכה הפרנסה. הרי כל העולם המקצועי משתמש בוורד.

מסתבר, שאפילו הוורד למק שמייקרוסופט הועידו ליריבתן, אינו מתאים למי שפרנסתה על הכתיבה. קודם כל, אין גרסא מעוברתת ואי אפשר לעבוד (לפחות לא אני!) עם תפריטים בשפה שאינך בקיאה בה. בנוסף – וזה הדבר הכי מוזר, שלא לומר מעצבן ומקומם – מסמכים שנכתבו במקור בוורד (גם אם זו גרסת 2003), אינם נפתחים כראוי בוורד פוֹר מק, אז מה הואילו הטפשים פה? אילו היו חכמים – זה לא היה קורה. קצרה היריעה מלפרט את כל התלאות שעברתי. מי שמאוד מתעניינת בפרטים הקטנים, מוזמנת להכנס לפורומים הדנים בנושא של עיבוד תמלילים במק ותיווכח לדעת שכל סוגי מעבדי התמלילים עד האחרון שבהם, אינם מתאימים כלל וכלל. זה כולל את האוֹפֶּן אופיס, המתימר להיות פתרון לבעיה, אך זה לא אופיס ובטח לא אוֹפֶּן לביזנס של כתיבה מקצועית. חבל על הזמן – אין בנמצא מעבד תמלילים שעובד תחת המק ותואם לוורד. אין! נאדא!

כדי לעשות יותר כסף (אינני רואה סיבה אחרת), המציאו אנשי המק או שמא אלה ממייקרוסופט, את הפאראלל, כלומר: מערכת הפעלה של הוינדואז הפועלת על גבי המק. אז ככה: לא מטומטם לקנות מק, לשלם פי שלושה ממחיר פי-סי מצוי, כדי להשתמש בחלונות? בהחלט מטומטם וחצי! בנוסף, אם אין למחשב לפחות 4 גיגים זכרון – חבל על המאמץ – זה זוחל ה-ר-ב-ה……. י-ו-ת-ר……. ל-א-ט……. מאשר דאר הצב של ישראל. זאת, משום שכך יעשה למחשב ששתי מערכות הפעלה יושבות על שני הגיגים המסכנים שלו.

אבל הכי מוזר, הדבר שבשלו התדלדל מלאי השערות שעל קודקודי והשאיר אותי פעורת פה לגמרי (מסכנים הזבובים), היה הקלידים שבמקלדת. בכל פי-סי מצוי ישנם כל הקלידים הנחוצים לכתבנית המקצועית וגם לזו שאין זה מקצועה, כנורמה, אין צורך אפילו לחשוב על זה, אבל במקבוק – יוק. למה שזה יהיה? באפל, יעני חושבים מחוץ לקופסא… זאת הבעיה – מחוץ לקופסא ולא על הקופסא עצמה, שלא לדבר על צרכי המשתמשת המצויה. מסתבר, שכל החלק הימני, עם הקלידים החשובים כגון end, home, Pg Up, Pg Dn, Del, Ins, שלא לדבר על החצים שיחד עם ה-Shift מסמנים שורה שלמה (ואינני מזכירה את המספרים…) כדי שאפשר יהיה לעבד אותה ולא לסמן אות-אות – כל אלה אינם קיימים במקבוק. איך אמרו לי באיידיגיטל, אליהם חשתי להתלונן: "אכן, אין על המחשבים הניידים, אך יש במקלדות הרגילות". בסדר. הרי אדם רגיל קונה מחשב נייד כדי שיצטרך לקנות גם מקלדת רגילה, לא ככה?

לספר לכן שזה משנה את כל צורת הכתיבה? שמה שהיה קל לביצוע, זורם ומהיר, הפך להיות למסורבל משום שצריך להשתמש בתחליפים לא הגיוניים? אז הנה, סיפרתי. נכון, ישנה אפשרות להוציא אל הפועל כמה מן הפונקציות שבקלידים שהזכרתי, אך במקום להשתמש בהקלקת אצבע יחידה – צריך שתיים ולפעמים גם שלוש. השלוש, כשהפקודה המקורית בפי-סי מצריכה שני קלידים, כגון Shift+Del כדי למחוק משהו ולהמנע מלהעבירו לסל המיחזור.

למי שחושבת שזהו זה, אז לא, זה לא נגמר פה. כל תוכנות הצ'ט עבור המק – נמצאות בפיגור של כמה דורות אחורה. חדלתי להשתמש ב-ICQ ומתנצלת בפני חברותי שם. בסקייפ ובמסנג'ר, אין את האייקונים החמודים שעושים את החיים למחויכים, הם פשוט אינם קיימים במק. וזה מחשב שנועד למעצבים ולגרפיקאים, כן?

טוב, יאלה, מישהו רוצה את המקבוק הזה תמורת סכום סמלי גבוה כדי לגאול אותי מייסורַי? כי הפי-סי, שעדיין מחרחר אצל מרסלו הקוסם, המשקיע את מירב מאמציו להחזירו לפעולה מלאה, הרי יחזור אלי בסופו של התהליך. או שאקנה פי-סי נייד.

הגרסא המקוצרת:

הפי-סי גסס ואפילו מת, אך מרסלו נטע בו חיים מחודשים כדי להחזירו למחוזותי. אין תחליף לאופיס. גם אם הפי-סי לא הכי-הכי עם כל הוירוסים שעליו, עדיין זה מאפשר לתקשר עם זולתך ולא להיות "ייחודי". אני ממש לא מאמינה לאגדה, לפיה סטיב ג'ובס, בכבודו ובעצמו, מרחף מדי לילה אל ממלכת קוני המק ובאופן אישי דואג להעלים את הוירוסים שאולי חדרו למחשביהם וזו הסיבה שאין וירוסים על המק. שׁוּר, ברור!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שלי  On 1 בפברואר 2012 at 13:15

    תודה בשנית על האינפורמציה המשובחת. הכתיבה הקולחת והנעימה. גם לא נעלם מעיני ההומור העצמי-המשובח אף הוא!!! אני מצרה על התלאות שעברת:\. אבל לען השקיפות המלאה ,אני עדיין חייבת להלל את ג'ובס על היותו אדם חכם ומבריק, איש עסקים מוצלח ובעיקר מלא תושייה. אבל בעניין הטכנולוגי-כל מילה חצובה בסלע. הרי שאנו יודעות :משהו לא תקין,הוא לא תקין ואין מה להוסיף בנושא.

  • שרון הר פז  On 2 בפברואר 2012 at 11:13

    שלי, את ממש לא מוכרחה כלום ואין זה קשור לשקיפות. העובדה שאת מעריצה את הלה, עצובה ביותר. זה לא אדם שפעל למען הטבה עם האנושות, אלא למען עינויה. חסידיו השוטים, המסרבים עד היום ליטול קורה מבין עיניהם ולראות את המציאות, אינם מבינים עד כמה חשוב לבנות דברים שיהיו קלים לשימוש. אולי אינך יודעת, אך באפפל (וברור כי בהנחיית המנוח) סרבו לתרגם לעברית אפילו את מערכת ההפעלה. הם חשבו שאנגלית צריכה להיות השפה של העולם ולא התחשבו בעובדה הפשוטה שאדם לא רוצה לשבור את אצבעותיו בלהבין פעולות בשפה שאינה שלו. בראשות הסטיב המעצבן היו להם כללים מפגרים ומקוממים.
    בכל אופן, זה לא אומר שמייקרוסופט טובים יותר, כן? הם מעצבנים בקטע שלהם. אני מיחלת שתקום זו אשר תמציא תוכנה שתתקשר עם הכל ולא משנה באיזה מעבד את כותבת את הדברים. פעם היתה חברה בשם קיוטקסט, שלולא מייקרוסופט שטרפה אותה – היתה יכולה לשגשג ולתקשר עם כל השפות
    שלום על כולנו וברוך שפטרנו מעונשו של זה ונקוה בכל לבנו שלא יקום עוד שרלטן כמוהו

Trackbacks

  • […] מקרה?), בהחלט יכול להוות מודל לכלל החֲברות. אין זה סוד שנפשי נקעה ממעלליה של חברת אפל ושל מי שעמד בראשה ומזל שנפטרנו מעונשו ב"ה, בתקוה שהבאים […]

  • By המוזיקה שלי | הוזה מִלִים on 29 בספטמבר 2013 at 18:47

    […] בך. הכל מכוון נגדך שם. שום דבר למען הלקוחה. לדוגמא, האייפוד. עד שאספתי אליו את רשימת השירים הכי אהובים עלי, אותה […]

כתיבת תגובה

