העצים נשרפים זקופים

כמה שורף, כמה כואבחם. מירי ואני באוטו. היא נוהגת, אני מלקקת גלידה (איך את רוצה, במיכל או בגביע, שאלה המוכרת החמודה. בגביע, עניתי, אני אוהבת ללחוך את הופל הרטוב מהגלידה). הגביע כמעט בסוף. מירי מעיפה בי מבט מהצד. חיוך מעטר את פניה.

"מה?" אני שואלת. מה מצחיק אותה בחום הזה?

"הפנים שלך, כמו ילדה קטנה. כל הפרצוף שלך מלא בשוקולד."

אני מחייכת, "מה, רק עכשו גילית שאני ילדה קטנה?"

"כושית סמבואית", היא אומרת ומשתתקת.

הטנדר פונה שמאלה, לדרך נופית. הגלידה נחה לי על הלשון וממתיקה לי את החיים. מכונית מסחרית חולפת בנתיב מולנו. שניות לפני כן אני מבחינה בידו של הנהג המונפת הצדה. שניות אחרי כן, אנו מבחינות בלשון אש המתלקחת בצד הדרך.

מירי עוצרת באחת ואנו ממהרות לצאת מהרכב, מנסות למצוא משהו להאחז בו, משהו שיכבה את השלהבת המתפשטת. היא כבר די גבוהה ואי אפשר לדרוך עליה לכבותה. ססססס, לוחשת האש המתפצחת בקוצים היבשים, ססססס, אתם טעימים כל כך… אני אוכל אתכם אפילו בלי מלח, ססססס…

דוקא היום לא לקחנו איתנו את ג'ריקן המים. מירי מתקשרת למכבי האש ומבהילה אותם אלינו. יקח לפחות חצי שעה עד שיגיעו ובינתיים האש מתגברת. נהגים עוצרים להביט ואנו מבקשות מהם אמצעים לכיבוי השריפה, מטף, מים, משהו שאפשר לעבוד איתו. עוד אפשר להציל.

העצים מתבוננים חסרי אונים ברעה הקרבה אליהם במהירות הרוח. אלה עצים צעירים. העתיקים הושמדו לפני שנתיים בשריפה קודמת. אני יכולה לשמוע אותם רוחשים, צועקים באלם קול מסוף העולם ועד סופו: "הצילו! הצילו!! הצילוווווווו!!!"

ידי קצרה מלהושיע.


ואז הגיעה שרה'לה ללקק לי את השוקולד מהפנים ולנחם את הדמעות המלוחות.

*******

הגרסא המקוצרת:

אפשר כבר די עם ההצתות הללו? הרי זו גם האדמה שלכם!!!

יער ירוק הופך לחום-שרוף

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Trackbacks

  • […] לבקשתם, אני קוראת באוזניהם את השיר המופיע על הכריכה האחורית של "סגול" ואת הסיפור הקצר האחרון שכתבתי, על העצים שנשרפים זקופים. […]

  • […] תיק מלא כל טוב על זרועי בשביל הנכדים לסעודה שאחרֵי, מטפחת מהודקת היטב לראשי כדי לכסות על אוזני כנגד הרוח העזה, שרה'לה ואני צועדות עם הטף למלא מצוות נטיעות. צריך שוב למלא את היער אחרי השריפות של הישמעאלים. […]

  • By יום כדור הארץ | הוזה מִלִים on 25 באפריל 2013 at 22:31

    […] בבחינת "סוף מעשה במחשבה תחילה", במקום להאלץ לכבות שריפות מיותרות, שחבל שהתחלנו אותן. יחד עם זאת, ישנם דברים שעדיין ניתן […]

  • […] ארצי עולה באש. אפשר לחשוב שאנחנו באוסטרליה או בקליפורניה. פתאום, פרץ כזה של שריפות. בדרך כלל, יש לנו שריפות יער בקיץ; בדרך כלל, הן תוצאה של רשלנות, מיעוטן בגלל הצתות מכוונות של גורמים העוינים למדינת היהודים. […]

כתיבת תגובה

