פנינה

מאז מצאה ידידתי שבגולה שהיא אינה לבד וכי למשפחתה עצים רבים, ממש יער, היא החלה לבנות את העץ שלה וממשיכה לטפחו בשקדנות רבה. במסגרת עדכוניה היא הגיעה לְשֵם שלא הכירה קודם לכן.

"?Is there such a name as Pnina" היא שואלת אותי, המיצגת את ישראל והשמות העבריים.

"אוֹף קוֹרס", אני עונה ומתרגמת לה בנאמנות (כמובן לאחר שאני קדה אפיים ארצה בפני הוד מעלתה), "אִיט מִינס פֶּרְל."

"Oh, Pearl", מצטיירת הבנה בפניה והיא מתחילה לשיר לי: "Pearl's a singer".

"נֶבֶר הֶרֱד זִיס סוֹנְג אין מיין לייף", אני מצהירה בהיבליש. "הוּ סינגס זיס?"

"?Oh? Don't you know" היא מביעה את פליאתה. "!She's a classic"

"נוּ, קלאסיק אוֹר נוֹט, הוּ אִיז שִׁי?"

"!I find it hard to believe that you didn't hear about Elkie Brooks"

נו, מה לעשות וגדלתי בארץ ולא בנכר? "או? נֶבֶר הֶרֱד אֶבָּאוּט הֶר אַייזֶר. פוֹר מי, פֶּרל איז זֶה וַאן אֶנד אוֹנלִי – זֶה ג'אניס!" ואני מתחילה לשיר לה במלוא קולי את Mercedes Benz של אהובתי הנצחית.

"!Oh good Lord" מגלגלת ידידתי את עיניה לשמיים ברחמים, "!You are so backwards there"

"וֶל, אַפְטֶר אוֹל, וִי יזרעאליז לִיב אִין זֶה דֶזֶרְט, דונט וי?"

"Here, look it up", היא שולחת לי קישור.

נו, סִקרנה אותי ואני קוראת בשקדנות, שמחה ללמוד חומר חדש, בעיקר אם זה על מוזיקה.

"A nice Jewish girl", מעירה הבקיאה. "?How come you never heard about her"

התנצלתי בהכנעה והסברתי שבתקופתי (זו שיְלדַי מכנים "מהתנ"ך" ואותי מתארים כְּבִתָהּ של חוה אֵם כל חי), כל הידע בא ממה שהרדיו השמיע לנו ומה לעשות – אם שידרו אותה, זה היה כנראה בשעות שלא האזנתי (מדי פעם גם ביקרתי בבית הספר ולא הייתי צמודה אז לרדיו), כך שהלה לא הגיעה לידיעתי, ואני הרי מחשיבה עצמי כבקיאה בשירים שליוו את ילדותי ונעורי וגם קצת אחרי כן😉

אז הנה, למדתי דבר חדש. עליתי ליוטיוב ומצאתי כמה שירים שלה שדוקא כן שמעתי לפני כן, אך לא ידעתי שהיא זו שמבצעת, משום שהכרתי ביצועים אחרים. לדוגמא, Fool, if you think it's over של Chris Rea:

או השיר שתמיד אהבתי: Don't cry out loud

הנה ביצוע ללהיט שלה, שלא ידעתי על קיומו, אך ברגע ששמעתיו, זה נשמע לי מוכר:

חפרתי ומצאתי ביצוע של נינה סימון, שאני חושבת שזה שהיה לי בראש:

או אולי זה המיוחד של ג'ף באקלי?

הנה גרסא יפה של השיר מפי Melissa Manchester, עוד זמרת שמעולם לא שמעתי את שמעה. מתה על הצילומים המקסימים!

בין הגרסאות שמצאתי לשיר הזה צץ שם נוסף שמעודי לא שמעתי לפני כן, אך כאן אני יכולה לומר להגנתי שזו זמרת צעירה ומארץ כזו, שאין סיכוי שישמיעו אצלנו. השבח לאינטרנט המקרב אותנו זו לזו: Rachelle Ann Go הקול המדהים שלה שבה את לבי מהצליל הראשון. הנה הביצוע שלה:

כדאי מאוד לשמוע את ריכוז שיריה (קישור 3) ובמיוחד את Honestly שמשמיעה ראשונה פשוט התאהבתי.

ואי אפשר בלי הדיוה הבלתי מעורערת עם הקול הענק מזה דורות שלעד תִנְעַד לנו בלב. איך הביצוע שלה מ-ד-הי-הי-הי-ם! אין, אין עליה, המיוחדת במינה, Dame Shirley Bassey:

מפנינה אחת נהיה לי אח"צ מלא במוזיקה מדהימה שאני אוהבת: רכה, רומנטית, נוגעת.

מוזיקה נוספת:

  1. ריכוז של כמה משיריה של Elkie Brooks
  2. Elkie Brooks live – הופעה של שירים מקסימים מאוד! הראשון הוא אחד מהאהובים עלי ביותר והאחרון הוא מחוה בקריצה ל- Mercedes Benz של הג'אניס.
  3. ריכוז שיריה של Rachelle Ann Go פשוט להתרווח בנחת ולהקשיב. שירים מקסימים.
  4. ריכוז שיריה של Dame Shirley Bassey
  5. ריכוז שיריה של Melissa Manchester
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • תרצה הכטר  On 2 במאי 2012 at 11:36

    שרון, את "גדולה" בענייני מוסיקה.
    בלוג על מוסיקה הוא רעיון נחמד מאוד, ענף נוסף של הבלוג הבלוג הנוכחי…. ממליצה!

    • שרון הר פז  On 2 במאי 2012 at 13:48

      תודה על המחמאה, תרצה. לא ירדתי לסוף דעתך בנוגע ל"בלוג על מוסיקה". התוכלי להבהיר?

Trackbacks

  • By זר על החוף | הוזה מִלִים on 3 ביולי 2013 at 23:55

    […] שוחחתי עם ידידה באנגליה על מוזיקה והיא הזכירה את הזמרת Elkie Brooks. תוך תמיהתי לגבי מי הלזו, חיפשה ידידתי הופעות של הלה […]

כתיבת תגובה

