הושענא רבא

מִן הַמֵּצַר קָרָאתִי יָּה, עָנָנִי בַמֶּרְחָב יָהּ (תהלים קי"ח 5)

יום ראשון. פוקחת עיניים אל תוך שבוע חדש. האמנם? בזה אחר זה באים הטלפונים המתנצלים. עַם ישראל רובו ככולו בגשר. לפחות התנצלו ולא הבריזו סתם. המונח "אחרי החגים" טופח על פני וקורם משמעות ביתר שאת.

התפנה לי היום ואני מחפשת תעסוקה. יוצאת לחצר לבחון את מצבת העלים, אולי יש צורך לגרף. בשקט השורר מגיע פתאום לאוזני קול ענות גבורה, קול שירה רמה לא הרחק מכאן.

יְהוָה לִי לֹא אִירָא, מַה יַּעֲשֶׂה לִי אָדָם (תהלים קי"ח 6)

בית הכנסת המאולתר הומה פיוטים. אני קרבה ולהפתעתי, לא כצעקתה – לפי הקולות אפשר היה לחשוב שכל קציר התכנסה והגרונות נטויים, אך הצלחתי לספור רק חמישים איש וטף ואשה אחת (אני). כנראה ששאר הישוב גם הוא מגשר על החגים. עזרת הנשים מיותמת, אך אינני מעלה על דעתי להצטרף אל החוגגים למטה, פן אעורר עלי את חמתם המיותרת של הזכרים. געגועים לבית הכנסת הרפורמי שלי עולים בי. אני מתנחמת במזג האויר הנוח והנעים שלנו לעומת הקור המקפיא שם. אין דבר מושלם.

אָנָּא, ה', הוֹשִׁיעָה נָּא, אָנָּא, ה', הַצְלִיחָה נָּא (תהלים קי"ח 25)

"Oh, hi", היא מתנשמת במאור פנים. העליה במדרגות אל הגג אינה דבר של מה בכך בגילנו. "Where are the rest of the vibers?"

"אַיים אוֹפרֵייד דֶת יוּ'ל הֶב טוּ בֶּר וִויד מִי", אני מחייכת אליה. "אַיי אֶסְיוּם דֶיי אַר בִּיזִי פוֹר דֶה יום-טוב. אֶלוֹט טוּ דוּ, יוּ נוֹאוּ, קְלִינִינְג, קוּקֶינְג. אַיים שׁוּר דֶיי'ל בִּי הִיר טוּמוֹרוֹאוּ." אם תרצה השם, כמובן, אני מוסיפה בלבי.

"It's OK", היא משיבה לי חיוך. "At list you are here and we can dance with each other".

אני מושיטה לה יד, מחוה קידה. "מֶיי אַיי הֶב דִיס דֶנְס וִויד יוּ, מֶאם?"

היא מזמזמת את הנעימה שעולה מסיעת הגברים, אוחזת בידי ומסחררת את ראשי.

 

חפירות (קלות הפעם):

  1. הושענא רבא ויקיפדיה
  2. אלוהי הרוחות (אנא ה') אתר הפיוטים
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • תרצה הכטר  On 14 באוקטובר 2012 at 8:52

    עץ הרימון שלך מהמם. אגב, צבעו האדום של הפרי ובמיוחד צורתו בעלת הכתר היוו השראה ליוצרים ארמנים בירושלים העתיקה. שם אפשר למצוא בחנויות שלהם מגוון רימונים מחרס, מקושטים בשלל צבעים.

Trackbacks

כתיבת תגובה

