אקטיב-קארד

על פלאי הטכנולוגיה והקידמה

kzirmilim

קציר מלים הוצאה לאור

[מדור פרסומי, כי מותר לי לקדם את עסקַי]

הדור הצעיר יחייך לעצמו מן הסתם ויגיד (בסלחנות, אני מקוה) שאני מתרפקת על העבר יותר מדי. אז כדי לסבר את אוזנו, אני מבהירה שלא תמיד זה כך. ישנם דברים מודרניים שבהחלט אני מקדמת בברכה ושמחה על שהם הומצאו. אחד מהם, היא המצלמה הדיגיטלית. אני זוכרת איך בהתחלה אמרו אלה שמעדיפים להאחז בעבר ובדברים המוכרים להם משל היו קרני המזבח, שלתמונות הדיגיטליות אין נשמה כמו לאלה שנוצרות על הפילם וביטלו את ההמצאה החדשה כלאחר יד.

מהרגע שקיבלתי את הניקון הדיגיטלית שלי (לפני חמש שנים פחות חודשיים וחצי), לא הנחתי אותה מידי. הדבר המיידי שקרה הוא, שבניגוד למצלמת הפילם, לא הייתי צריכה לחסוך בלחיצות ויכולתי לתעד כל מה שבא לי בלי לחשוש מפני גמר הפילם בטרם עת. החשש העיקרי היה שהסוללה תיגמר, כפי שארע לי בהתחלה ולזה נמצא מזור בדמות סוללה נוספת הנמצאת כל הזמן בתיק כרזרבה לעת הצורך. תרופה טובה יותר תהיה כאשר ימציאו מצלמה סולרית, כזו הנטענת מאור השמש. יש בקהל מי שתרים את הכפפה?

מאז, זרמו מים רבים וכיסו על אהבה ועל עוד כמה דברים וחויות, והחיים המשיכו לזרום במסלולם כשאני מתעדת כל מה שאני יכולה ומאושרת מזה עד מאוד. אני אינני היחידה, כמובן. נדמה שכל תושבות העולם עוסקות בלחיצות, אחרי שהטלפון הנייד הפך להיות מתוחכם ונכללה בו מצלמה (בין השאר). אני עדיין עם הניקון שלי. טלפון לחוד ומצלמה לחוד.

ילדי ואני זוכרים עדיין את הוידאו. בכל ארוע חשוב, נהגתי לסחוב עימי את מצלמת הוידאו הכבדה אותה שאלתי מחבר צלם של ארועים ושמחות וצילמתי וצילמתי ושוב צילמתי סרטי 8 מ"מ. אנחנו זוכרים עדיין איך אמי זצ"ל היתה מתפעלת על שהקולנוע הגיע עד אלינו הביתה ואפשר לצפות במשפחה בתנועה, לא רק בתמונות סטילס שהדפסנו ואיגדנו במיליון אלבומים. עד היום, אנו נהנים להתאסף יחד ולצפות בסרטים ההם במקרנה שטרם נס לחה והיא משרתת אותנו נאמנה. פעם, נהגו ליצר דברים שהחזיקו מעמד במשך שנים ולא כמו היום, שברגע שגיהצת את כרטיס האשראי – כבר מחשב המוצר שקנית את קִצו לאחור. היתה תקופה שחשבנו להעלותם על סרטי וידאו "רגילים" ואני שמחה שלא יצא, כי עכשו עדיף כבר להמירם לדיגיטל. כמה נחמד שיש לך דיסק-און-קי (ותודה ענקית לממציאו דב מורן) של 32 GB, בתוכו את יכולה לאחסן את החתונות של הילדים + התמונות ועוד ישאר לך מספיק מקום לעוד, ולהציגו על כל מחשב כדי להראות לכל מי שתרצי (גם אם הלה לא יאבה כל-כך) את יקירייך.

dinprutaדין פרוטה

הרבה השתנה העולם והתקדם, הרבה מאוד. רק בעשר השנים האחרונות היתה קפיצה גדולה מאוד בתחום הטכנולוגי. פעם, אם היית צריכה להציג את עצמך, הלכת לבית הדפוס והזמנת לך כרטיסי ביקור. מנייר, כמובן. גם זה הולך ונכחד, וטוב שכך, כי כמה שנכרות פחות עצים – כך יהיה לנו עולם ירוק ונושם יותר (תודה לסול-אסתר על הניסוח של המשפט הזה).

היום, במקום כרטיסי ביקור מנייר, פּוּתַח הכרטיס האקטיבי, זה שעושה כל מה שכרטיס ביקור צריך לעשות ומיצג אותך ואת העסק שאת מנהלת בצורה דיגיטלית, מודרנית ומתקדמת. זה מועבר באמצעות הסמרטפון וחוסך הרבה זמן, כסף וטרטורים. לדוגמא: כמה פעמים ביום מתקשרים כדי לשאול היכן את נמצאת ואיך ניתן להגיע אלייך? במקום לבזבז זמן ולהתיגע בהסברים על גבי הסברים והנחיות שלא תמיד מובָנות – את שולחת את הכרטיס האקטיבי שלך לפונה וזו, בלחיצת כפתור, מקבלת הנחיות ישירות מ-ווייז (Waze) תוך כדי תנועה. מדהים כמה שזה פשוט, הגיוני וקל לשימוש.

מלבד הפרטים הרגילים, כמו מיקומך, מספרי הטלפון שלך והדוא"ל, יש בכרטיס האקטיבי קישורים ותכנים שאת מעוניינת להציג.

אז במקום להכביר מלים על פלאי הכרטיס האקטיבי, כדאי שתראי בעצמך מה ניתן לעשות איתו. סרקי את הברקודים עם הסמרטפון (באמצעות תוכנת סריקת ברקודים אותה ניתן להעלות מחנות היישומים) ותגיעי אל הכרטיסים האקטיביים שלי המציגים את העסקים בבעלותי.

nasimbidfusנ. ב. נשים בדפוס

במשפט אחד:

הכרטיס האקטיבי הזה נפלא, מצוין ויעיל, וכדאי להזמין אצלי.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • jazminor77  On 9 בינואר 2013 at 16:02

    יפה תארת את התקדמות הטכנולוגיה ואני מאחלת לך להצליח גם בכרטיסים האקטיביים🙂

כתיבת תגובה

