שנת נחש המים

שנת הנחש3

מעניין השוני, איך אנחנו רואים את הנחש ואיך עמים אחרים. לנו, היהודים, הנחש מסמל ערמומיות, רמיה וסכנה ומומלץ לנו להזהר ממנו, ככתוב בבראשית ג' 15: "הוא ישופך ראש ואתה תשופנו עקב". בתרבות הסינית, מופיע הנחש כדמות חיובית ואף זכה להכנס לגלגל המזלות הסיני.

בסין חגגו את ראש השנה הסיני בזיקוקין ובשירה זרה. שנת הנחש נכנסה ובאה עלינו לטובה בשבוע שעבר ואנחנו מצפות לשנה טובה ומוצלחת, אמן!

Chimaira Year of the Snake7

חברה של ביאטריס הזמינה אותנו למסיבה שערכה לכבוד השנה החדשה. בדרך כלל, נוהגים הסינים לחגוג את השנה הזו בכינוסים משפחתיים צפופים למדי ואכן כך עשתה או-זה-זי (Ao Zhe zhi), שהחברות מכנות אותה אוזי'לה, מתחילת החודש, אז החלו החגיגות. השיא היה ב-9, ובכל רחבי העולם קיבלו את השנה החדשה בתהלוכות מרהיבות עין.

מעולם לא ביקרתי בדירה של סינית ולא ידעתי למה לצפות. כלומר, לא חשבתי על זה יותר מדי, משום שלא זכור לי שצפיתי בסרטים בנושא. אוזי'לה וחברתה לחיים (שאת שמה ממש בלתי אפשרי לי לבטא, שלא לדבר על לכתוב) עוסקות באמנות וזה ניכר בדירה. אוזי'לה עושה סרטים דוקומנטריים ובת זוגה מציגה במוזאונים את פרי עבודתה הנע על פני תחומים שונים ומגוונים, מה שנקרא: אמנות רב תחומית.

הדירה כולה היא מיצג אחד גדול, המחולק למיצגים קטנים יותר ולכל מלוא העין – חגיגה מרהיבה. אני, שעיצוב פנים (וגם לא אחר) אינו בתחום כישורי, מנסה להתעשת מהמראה המדהים כדי להשיב את פי הנפער למצב סגור. זה פשוט מקסים! לולא שבקה מצלמתי חיים, הייתי יכולה להציג תמונות. אני מלאת התפעלות להתקל בנשים ברוכות כשרון ומברכת את מזלי הטוב על שזכיתי להכירן.

בדרכנו הביתה, משננת לי ביאטריס את שמה של החברה לחיים, אך מה לעשות, אני הרי מאותגרת קשות ואינני מצליחה לתפוש את ההברות. כל נסיונותי והשתדלותי לשוא המה – זה לא יוצא לי מדויק. ביאטריס מצדה מנסה את מיטב יכולותיה הדידקטיים, אך ישנם דברים שאינם נקלטים אצלי. שתינו שָׂמות דאודורנט ומרימות ידיים.

שנת הנחש2

♀♀

בתמצית: לא יצא לי להשתתף בתהלוכת חגיגת ראש השניה הסיני. אולי יתמזל מזלי בשנה הבאה, היא שנת הסוס, השנה שלי?

♀♀

כוח עזר: מי שבא לה לעיין ולשנן את התחזית של שנת הנחש, בכבוד.

Chinese New Year Water Snake celebrations

שנת הנחש1

הערה לסדר: את האיורים מצאתי באינטרנט ויישר כוח למי שיצר/ה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • Sara-Bella Rottenstein  On 17 בפברואר 2013 at 1:49

    FYI next Chinese New Year falls on January 31st 2014. Here in Sydney the streets of the city are closed today for the Chinese New Year Parade and celebrations. I hope to see some when I go into the city this afternoon. May the year of the snake bring peace and prosperity to the world and harmony and grace to all.

  • jazminor77  On 17 בפברואר 2013 at 23:25

    לשים דאודורנט מומלץ תמיד, אבל כדאי להתרחץ לפני כן, כן?

כתיבת תגובה

