ערב שבת בפאריז

Béatrice+Sharon

זמן הדלקת נרות השבת אצלנו, בקציר, ב-18:47 (זמן חיפה). פה, בפאריז, השמש שוקעת שעה אחרי, כך שמדליקין רק מ-20:39 ויש לנו עוד הרבה זמן אותו אנחנו מנצלות הכי טוב שאנו יכולות.

אחר כך מתקלחות, מתלבשות ומתכוננת לצאת לסעודת השבת אצל מֶמֶה דומיניק (Mamie). לדעתי, צריך לקרוא לה מֶמֶה-רבא משום שהיא Arrière-grand-mère וזה ארוך לי לבטא.

עוד יום של חול ברחוב ובשכונה בארץ הזרה הזו. שום דבר של אוירת קדושה. קשה לי להתרגל ליומיומיות הזו. בארץ, זה הזמן בו אנשים מתכוננים להתאסף ולסעוד/לבלות יחד, אם בקרב המשפחה או בחוץ עם חברים/זרים.

אני מתקשרת לנכדים בסקייפ וקוראת להם סיפור לפני השינה. הלב שלי יוצא אל האפרוחים. אנחנו מפריחות זו לזה ולזו נשיקות חמות, מתגעגעות. מה אני עושה בנכר, במקום להיות חלק ממגעם היומיומי? מן הסתם, יש מחיר לכל דבר. השאלה היא מה אנו מוכנות לשלם ובשביל מה. על מה כדאי להלחם ועל מה לא.

Béatrice+Sharon

במשך זמן לא מועט נלחמו זוגות חד-מיניים בצרפת, כמו בארצות אחרות, לזכות לחיות כמו האחרים – הזכות להנשא, לאמץ ילדים, בעיקר את אלה של בנות הזוג. בשבוע זה נגמר וההחלטה נפלה, החוק עבר ועכשו אפשר לחגוג. אולי אפילו לא נצטרך יותר מצעדי גאוה בפאריז. לא עזרו המחאות מצד צרי המוח, לא השטויות של בארדו חובבת החיות ושונאת האדם באשר הוא – עכשו אנחנו שוות זכויות. אי אפשר שלא לחשוב איך מאן דהיא כמו בריז'יט בארדו כה נבערת מדעת כדי להלחם במה שטבעי וצודק. איך היא מסוגלת לשנוא כל כך את ההולכים על שתיים. גם אני אינני מסכימה עם כל ההרס שאנו זורעים על פני בית הגידול שלנו, אך לשנוא? למה? מה גרם לה להיות כזו?

Sharon & Beatrice

אני סוגרת את הסקייפ והדמעות חונקות. ביאטריס מנחמת אותי כמיטב יכולתה. אולי לדור הצעיר לא קל לחשוב על זה, אך גם לסבתאות יש חיים משלהן ומותר להן להנות מהשנים שעוד נותרו.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • jazminor77  On 13 במאי 2013 at 21:11

    אפשר רק לקוות שישראל תהיה המדינה ה-15 שתאשר את חוק הנישואין האזרחיים ותאפשר לכל נתין בה לבוא בברית הזו לפי טעמו

כתיבת תגובה

