ל"ג בעומר תשע"ג

בפאריז הבנויה

מדורת לג בעומר

מזה מספר ימים אני מנסה לבדוק עם ביאטריס היכן נדליק את מדורת השבט של ל"ג בעומר. בפעם הראשונה שהעליתי את הנושא, היא הביטה בי במין מבט מוזר ששיקף היטב את תהייתה לגבי שפיותי. מאין לי לדעת שבנכר אין הם נוהגים כמנהג בני ישראל? הייתי צריכה להסביר לה שאצלנו השתרש המנהג עד לבלי וַתֵר ואין אפשרות שלא להשתתף בחדוות ההצתה.

הרוק נוטף מפי לזכר הקרטושקעס המתפחמים להם במדורה והטעם, אחחחחחחח הטעם! הייתי טורפת אותם עכשו, בזה הרגע, גם בלי מלח ובלי הבצל הצלוי ובלי שיפודי הירקות המעושנים וגם בלי הפיתות המהבילות לשים בתוכן את כל הכיף הזה.

אש

מנפלאות הטכנולוגיה. כלנית ונרקיסי עולים מולי בסקייפ הודות לאביהם המסור לאמו שמעביר לי את התמונות החיות מהמתרחש ליד המדורה. ביאטריס ואני איננו יכולות לעצור בעד צחוקנו המתפרץ למראה פניהם המפויחים של החמודים האוחזים בידיהם בתפוחי האדמה הצלויים ונוגסים בתוך הרך הבהיר והטעים. הם מביטים לעבר אביהם בתהייה לפשר הצהלות המגיעות הישר מפאריז אל השדה עתיר המדורות המשתרע בין שתי הגבעות בקציר – המערבית והמרכזית. אני מפצירה ביוצא חלצי להנציח את הרגע וכבן נאמן הוא מציית ומקליק כמה הקלקות למעני וגם לטובת חלקו במה שאוריש לו ולאֱחָיו.

כשאנחנו נרגעות, אפשר לשמוע בברור את הגצים המתפצחים. בני שולה שיפוד, נושף עליו ומוסר לילדתו. נרקיסי מביט בעיניים חומדות איך אחותו נושפת אף היא במעדן הצמחוני ומפנה מבט מצפה אל ידו של אביו החוקרת את מצבו של השיפוד הבא. זה נראה עשוי וחיוך מתפשט על פניו המתוקות של נכדי.

הוי, גולן טלקום, היכן הסקוטי שלכם (Beam me up, Scotty) לשגר אותי אליהם כדי שאוכל לחבקם ולנשום אותם אלי?

006e

כמה מלים של אכזבה:

למה אי אפשר לותר על הרוע? איזה מוח חולני מוליד בלי הרף מרעין בישין? במקום לשרוף דחלילים כמנהג הפגאנים, התחילו מפגרי ישראל להשליך חתולים חיים לתוך המדורות. הדעת אינה תופשת מאיפה זה בא ולמה האכזריות הזו בעם האמור להיות סגולה ואור לגויים.

אש-אש

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • jazminor77  On 13 במאי 2013 at 21:09

    ערב שבועות ורק עכשו הגעתי לראות ולהגיב על הרשומות שלך. אצלנו, בנתניה, שדדו בני הנוער את אתרי הבניה ורוקנו אותם מכל קרש שהוא. על החתולים שמעתי ברדיו וזה מחריד לראות לאן התדרדרנו. הולך ופוחת הדור והעם

כתיבת תגובה

