וצדק לכל

על הפסיקה ההיסטורית של ביהמ"ש העליון בארה"ב

חוק השיוויון בארהב 26.6.2013

ישנם רגעים בחיים שאני שמחה להיות נוכחת בהם ולא רק בשביל לספר לנכדות, אלא משום שהצדק מנצח את השמרנות והאטימות. לאנשים מן הצד, שאינם נמנים עם הקהילה, נראים המאבקים שלנו מוזרים אולי, טפשיים אולי, אפילו מקוממים. לאנשים מן הצד, שאולי נאבקים על נושאים אחרים הקרובים ללבם (ואולי לא, אלא סתם חיים את חייהם), אנחנו לא ממש חשובים – הרי ישנם נושאים שהם "בנפשנו", ושיוויון לכל אינו אחד מהם.

אני שמחה לנכוח בתאריך היסטורי, שמחה שהצדק – גם אם זחל כל כך לאט – ניצח ובכך מאפשר לנו לחיות כפי שמתאים לנו. כמה פעמים צריך להסביר לאותם צרי מוח המתנגדים לנו ולאורח חיינו, שאהבה בין בגירות ובגירים הינה אהבה, הינה אהבה, הינה אהבה וחוזרת בכיף ובכיף?! ביאטריס אומרת לי שחבל על המלים שאני מוציאה בנושא, משום שהסתומים ישארו בטמטומם ולא ישתכנעו שישנם בני אדם שאינם חיים לפי קודים שמרניים נוקשים ומעדיפים לחיות לפי צו לבם. אני אמנם מסכימה איתה, אך בכל זאת חשה צורך להוציא את הקיטור מתוך עצמותי ולשחרר. הרבה יותר נעים בלי משא של הדחקה.

אינני תמימה מאוד (רק קמעא) לחשוב שבכך הסתיים המסע שלנו לשיוויון ואפשר לתת מנוחה לרגלינו, להניח את הכלים בצד ולהפסיק להלחם. אני מקוה מאוד שלא, אבל נראה לי שדוקא עכשו מתחיל המסע היותר קשה וגם זה לא יהיה קצר – של הטמעת ההחלטה הזו. הרי אין דין החלטה של בית משפט, גם אם זה העליון, כדין תחושת האדם ברחוב. הרי זה לא יפסיק בבת אחת את העוינות שהוא חש כלפי הקהילה וכלפי מה שהיא מיצגת בעיניו המבקרות כל מי שאינו כמוהו.

דרך ארוכה עוד לפנינו עד ליום בו לא יתיחסו אלינו בצורה שונה רק משום שאנחנו אוהבות/ים מאן דהיא/דהוא מסוים/מת. אני מיחלת שיבוא כבר היום בו ילדים בגן לא יוּפלו משום שהוריהם חד-מיניים, שילדים בבית הספר לא ישתמשו במלה "הומו" כקללה ויפסיקו לנדות את מי שנמשך לבן מינו, שהורים לא ירחיקו את עצמם ואת ילדיהם מאיתנו ומילדינו… ובכלל – שכבר יהיה טוב ושלום על כולנו ולא נישא זה אל זה חרב ונקיים הלכה למעשה את "ואהבת לרעך כמוך" ובאה גאולה לכולנו, אמן כן יהי רצון!

חפירות:

  1. בית המשפט העליון בארצות הברית אישר נישואים חד-מיניים חדשות מאקו
  2. העליון בארצות הברית פסל את החוק הפדרלי ששלל הטבות מזוגות חד-מיניים הארץ
  3. לסביות ונישואין הוזה מלים
  4. שיוויון בנישואין הוזה מלים

שמחה וצהלה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

