זר על החוף

ים ושקיעה

ישנה מוזיקה שנשארת לנו בזכרון לתמיד מהצליל הראשון שלה, גם בלי שנזכור את פרטיה המאוד חשובים כגון: מי הלחין/נה, כתב/ה, ניגן/נה וכו'.

לפני איזה זמן, שוחחתי עם ידידה באנגליה על מוזיקה והיא הזכירה את הזמרת Elkie Brooks. תוך תמיהתי לגבי מי הלזו, חיפשה ידידתי הופעות של הלה באנגליה כדי להוכיח לי שכוחה של ה-Elkie Brooks הזו לא תש עדיין ואכן נמצאה כזו בדורקינג, ליד ביתה בלונדון. הייתי שמחה להגיע להופעה ההיא, אך לוח הזמנים שלי לא איפשר זאת, לדאבוני.

עודנו מנסות לבדוק את התאריכים ולתאם (כאמור, לשוא), משמיעים לנו ב-88 את זר על החוף, הנעימה הנפלאה שהרטיטה לי את הלב מאז הילדות.

"Acker Bilk is playing", מגלה הידידה בקיאות.

השם אינו מוכר לי, כי מעולם לא התעמקתי בשמו וגם נראה לי שלא הזכירוהו יותר מדי, לפחות לא כדי שזה יכנס לי לראש (כמובן שתמיד טוב להטיל את האשמה על מישהו אחר מלבדי). לפי ארשת פני היא מבינה ששוב התקילה אותי. לא שזה אכפת לי, כי אין לי בעיה ללמוד דברים חדשים והרי אינני מתימרת לדעת הכל, אני הרי מאותגרת.

עוד ים ושקיעה

ישנו סוג של אנשים שקיומם מוצדק רק משום שהזולת אינו שוה להם. היא לא יכלה להאמין שלא הכרתי את שמו וסובבה את הענין שוב ושוב, מתגאה בידיעותיה. אישית, לא הפריע לי. ההתנשאות שלה ממש לא נגעה בי, משום שאין לי את יצר ההתחרות ואני זו אני, ללא קשר לידע שיש או אין לי.

Stranger on the shore / Acker Bilk (1961)

יש משהו מכשף בנגינת הסקסופון, באיטיות המנוגנת, המרטיטה כל נימה בגוף. הדמיון מרחף לכל כיוון, אפשר לראות את התמונות החולפות למשמע הצלילים: גלים מתקרבים אל החוף, שמש סמוקה שוקעת למנוחתה, צבעי פסטל זוהרים ברוך ועקבות טבועים בחול הרטוב. שביל של יום שהולך וחולף לעבר האופק. זר על החוף מתבונן בכל אלה, מלא בגעגועים.

ים אחרי השקיעה

מבחר מיצירותיו של Acher Bilk

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • Jazmin Or  On 20 ביולי 2013 at 13:14

    המנגינה הזו ליוותה אותי לאורך כל הילדות – מקסימה ביותר!

Trackbacks

כתיבת תגובה

