ויסעו ויחנו

איפה זה הבית?

בית זה מקום להניח בו את הראש אחרי יום עבודה בחוץ.

בית זה המקום בו אנחנו מרגישות שהוא שלנו.

house1

לפני מספר חודשים, הזמינה אותי מישהי (בגילי!) אליה לעשות יחד את השבת. תוך שאנו מתאמות את הזמן, היא הציעה שאכוון עצמי להגיע בשעה מסוימת. זה נראה לי קצת מאוחר ולא סביר וגם קצת נעלבתי שאין היא להוטה להפגש מה שיותר מוקדם. בכל זאת, יום ששי ושתינו הרי פנויות. כבר הייתי במהלך של נסיגה לאחור וּוִיתור על הענין הזה ועליה, כשהיא מצאה לנכון להסביר לי שבימי ששי היא נוהגת לנסוע הביתה ולסעוד את סעודת השבת אצל הוריה.

מאחר ולא נולדתי בריטית, אינני מתבישת לשאול כדי לא להשאיר דברים עלומים (זה הרי לא בריא). לא שאני מקבלת תמיד תשובות, כי משום-מה אנשים מעדיפים להיות מסתוריים, אבל במקרה הזה קיבלתי תשובה ונוכחתי לדעת שהוריה גרים עדיין בבית בו נולדה וגדלה ולכן, אפילו שיש לה בית משלה מזה עשרות בשנים, בית הוריה הוא עדיין הבית. מבחינתה, יש לה שני "הבית".

מסתבר שילדים (וגם בגילאים בשלים למדי) עדיין באים הביתה כשהם מגיעים לבקר את הוריהם, גם אם כבר יש להם בתים ומשפחות משלהם. זאת, אם ההורים ממשיכים להתגורר בבית ילדותם. זה משתנה כשההורים משנים כתובת – אם כשהם עוברים לבית אחר או למקום טוב יותר.

castle2

הדברים הללו צצים לי בימים אלה של נסיון למכור את הבית שלי ולעבור למקום קצת יותר מתאים. תמיד חלמתי לגור ליד הים ואני רוצה להספיק להגשים את זה. אין כמו להתעורר לקול רחש הגלים, לאכול את ארוחת הבוקר על מרפסת העץ כשהכחול משתרע מלוא כל העין וריח המלח באפך, לטייל על החול הרך ולהשאיר את העקבות של שתיכן על החוף הפרטי…

ים אחרי השקיעה

גרתי פה ושם במשך תקופות, גם בחו"ל והאמת היא שבכל מקום הרגשתי בבית, אם כי העוגן העיקרי שלי היה תמיד בביתי בקציר. אולי הגיע הזמן לשחרר?

בית-חוה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • Jazmin Or  On 20 ביולי 2013 at 13:11

    בית זה מקום שלנו. כמה מהדור שמתחתנו יכולים לומר שבאמת יש להם בית?

כתיבת תגובה

