אצבעות אהבה בתוך נפשי

Béatrice&Sharon

ט"ו באב חג האהבה העברי

"אין לך בעיה של טריטוריה", היא אומרת לי, מבטה רך.

"למה, לך יש?" אני עונה כמו יהודיה. היא מחייכת. אכן, מצחיק שמן ההתחלה לא היו לנו משחקי אגו ורכוש והדברים זרמו בינינו כנהר קולח. לפעמים יש הצלחות.

האמת היא, שמעולם לא הפריע לי שמישהי באה בצל קורתי. להפך – אני אוהבת לארח ולאפשר לנשים נחמדות לחוש בביתי כבביתן. היקום כנראה מחזיר, כי כבר מהביקור הראשון שלי אצל ביאטריס הרגשתי בבית. כמו אצלי, זו לא היתה הטריטוריה שלה ואני האורחת, אלא היא נתנה לי את ההרגשה שזה גם שלי. נחמד שיש לי חלק בדירה בפאריז, הא?

Elvis Presley – Can't help falling in love

אנחנו יושבות בחצר, תחת צל התאנה. זו התפרעה קצת בתקופה שלא היה לי זמן לשים עליה עין ובמקום גזע מרכזי אחד ומסביבו הנוף – יצאו להם חוטרים רבים מן האדמה, מה שמקשה על הישיבה בצלו, שלא לדבר על לשים שולחן תחתיו. עד שנתפנה לעצב את העץ, אנחנו מסתפקות בשולחנון סמלי עליו אנו מניחות את הלימונדה הקרה ופרוסות עוגת השזיפים שאפיתי לנו.

"כמה שקט פה", היא אומרת, מנערת את הפירורים לטובת הנמלים המתאספות לידינו. "אם רק היה פה ים, זה יכול היה להיות מקום מושלם."

כמובן שאני מסכימה איתה, גם אני מעדיפה ים על פני אין-ים. אני תוהה אם ישנו מקום מושלם העונה על הציפיות. הלואי ונמצא אתר כזה, של ים, של אקלים חם ונעים, של רוח קלילה נושבת וריח מלוח נישא באויר במקום הביוב הממלא אותנו בבואנו אל חופי ארצנו. קיסריה היא מקום מצוין, אך היד אינה משגת. אני מספרת לה ששנים רבות אני חולמת להקים לחוף הים שכונת נשים (רצוי לסביות ורצוי בטווח גילנו) והלואי והייתי יכולה להגשים זאת.

ביאטריס מביטה בי במבט עמוק ומהנהנת בראשה. "רעיון מצוין", היא אומרת לי, "הלואי שאפשר היה להגשים אותו."

כן, הלואי!

♀♀

בערב, עת אנו עושות דרכנו ברכב, עולה הירח המלא וממלא את לבנו חדוה. אנו שמות פעמינו לתת דרור לרגלינו ולחולל במסיבה שחברה וזוגתה עורכות בביתן שברעננה. ביאטריס לא חגגה מעולם את חג האהבה העברי. בחוג שלה אין מכירין דבר כזה. אחיה הדתי לא עדכן אותה מן הסתם. היא התפלאה לשמוע שיש חג כזה גם אצלנו, היהודיות. "עם כל הכבוד, אנחנו היינו קודם!" אני מטעימה באוזניה ושולחת אותה לויקיפדיה למצוא את הערך בשפתה.

Belle Histoire – Michel Fugain

<>

סיפור יפה, הסיפור שלנו עד עכשו. הלואי שימשיך כך. לפעמים יש מזל בחיים למצוא את הנפש שמסוגלת לשלוח אצבעות אהבה אל תוך הנפש האחרת. נפש תאומה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

