השבוע שלי

childrenC

את הכותרת הזו לקחתי מהרדיו: יש ברשת ב' תוכנית בשם הזה, בה מתארח בכל שבת ב-11 בבוקר אורח תורן הפורש בפני המאזינים (אני תוהה אם חוץ ממני יש אחרים) את הגיגיו ודעותיו. שמתן לב שהמשפט הקודם נכתב בלשון זכר? כי זה לא בכדי! ברשות השידור מטרטרים לנו כל הזמן בראש שהשידור הציבורי הוא שֶׁלְךָ ובשבילךָ. כן, לַשמוק ולזָכָר. מביאים לנו שם אורחים כל הזמן ואורחות בקושי. פה ושם מבליחה מאן דהיא, אבל זה ממש בזעיר-זעיר, בהכי פחות שאפשר, רק כדי שלא יגידו עליהם שנשים אינן מדברות אצלם. השידור הציבורי שאמור להיות לכולם… ומה עם לכולן?

בדרך כלל, בימי ששי, אחרי שאני מתאוששת ממטלות הבוקר, אני מתפנה לתכנן את השבוע הקרוב וממלאה את הלו"ז ברשימת המשימות העומדות בפני ובכאלה שאני רוצה לממש. זה הזמן להעיף מבט ברשימה של השבוע הקודם ולבדוק מה הושג ומה יגולגל הלאה. נותן פרספקטיבה לחיים ולעבודה.

אחרי שאני מסיימת, אני עוברת על ימי השבוע שחלף ביומן ורואה בעיני רוחי את המאורעות שעברו עלי/עלינו, מין סיכום שבועי של מה שהיה. ישנם שבועות שחבל לדפדף לאחור ועדיף לשכחם וישנם כאלה שמעלים חיוך וקורת רוח.

אז מה היה לנו פה, בשבוע שעבר עלינו?

זה התחיל עם הבשורה המרנינה על מינויה בשעה טובה (באמת הגיע הזמן לסגור את פרסת תהליך הבחירה!) של ד"ר קרנית פלוג לנגידה הראשונה שלנו בבנק ישראל. האמת, אחרי מצעד השמוקים המביש בניצוח אותם שני ליצנים העומדים בראשנו, לא חשבתי שזה עשוי לקרות, בעיקר מתוך הכרה (עצובה מאוד) בעקשות הפרדית של הביבי להרוס כל חלקה טובה במדינה שלנו. קרה נס! הללויה! נאחל לה כולנו הצלחה במילוי תפקידה, היא מוכשרת ומתאימה ביותר לתפקיד. כה לחי על תפקודה עד כה וברכות לעתיד!

יום שלישי החל השכם מאוד בבוקר בבשורה מרחיבת לב מאוד על שמחה חדשה במשפחה. מסתבר, שגם בגילנו אנחנו מתרבות😉 יום מבורך, תאריך מבורך, פעמיים כי טוב!

באותו יום, היו גם בחירות, אבל מי בכלל שם לזה לב חוץ מהמועמדים שטרחו בכל כוחם להשמיץ זה את זה ולרוץ כאחוזי תזזית כדי לקושש לשוא עוד ועוד מצביעים? את חובת הבחירה שלי מילאתי כבר בדצמבר, כך שהייתי פטורה. לא ברור לי למה ישנה הפרדה ולמה אי אפשר לבחור בכל הארץ באותו היום. בלילה, לקראת סיום היום, התבשרנו על התוצאות הכל כך משונות או שלא, בעצם… אדישות ההמון הדהימה בשיאים החדשים אליה הגיעה, כמו גם האישור המחודש שניתן לראשי הערים נגדם תלויים ועומדים כתבי אישום חמורים. היית מצפה לירידתם של הללו מן המפה הפוליטית, לפחות עד שענייניהם יתבררו בבית המשפט, לא ככה?

ומה עם הנשים שהיו מועמדות ולא נבחרו? את מי להאשים בזה?

תלי תלים של מלים והררי הרים של מלל ביטאו את פליאת האנשים החושבים (אלה שלא פסחו על הביקור השגרתי בקצבִיָה) למה שארע ועל התעלומה הבלתי מובנת כיצד זה אדיש עמך לבחירת מי שאמור לשרת אותו. על הבחירות לממשלה אפשר לומר, שלְרוב אלה הנוהגין להשתמש במוחם אין למי להצביע, שהכל סיסמאות ופליטות של הבלים, ומי שעיניה בראשה יודעת שאין להאמין להן. יחד עם זאת, מאחר שאין תחליף לבחירות – צריך להשתתף בהן, גם אם זה בדמות הטלת פתק לבן. להשתתף צריך! על אחת כמה וכמה בבחירות למועצות ולרשויות המקומיות. אי אפשר להבין איך אין השתתפות מלאה של בעלות ובעלי זכות הבחירה כדי להשפיע על מי ינהל בפועל את איכות חייהם. לא מוזר? איך אמר אחד מהעוברים והשבים למיקרופון שתקע הכתב בפניו: "אלה אף פעם לא עזרו לי, אז למה שאצביע בשבילם? מה שהיה הוא שיהיה."

באותו יום התבשרנו על רעידת אדמה חמישית שפקדה את טבריה. האם מעידות אלו על פעמי המשיח? כרגיל אצלנו, אדישות. הידיעה עברה לנו מעל לראש ולא רק בשל הבחירות והלהג הבלתי פוסק עליהן לאורך כל היום. מה שהכי הדהים אותי – זו הידיעה שקראתי על כך וסימרה את שערות ראשי. שוב אותו חדל אישים עומד במקום שאסור היה לו אפילו להתקרב אליו? שוב נְחֲשֵב קצנו לאחור לעבר האסון הבא שחס ושלום ימיט הבזוי הלה על ראשנו? להתנחם בזה שאני גרה על הר?

למתעניינות, היו בשבוע שלי עוד כמה ארועים מינוריים וענייני עבודה מבורכים ושגרתיים, למדתי כמה דברים חדשים. היה שבוע נחמד.

במלה אחת: עוד שבוע טוב עבר על כוחותינו. בשבוע הבא מצפה לנו שמחה נוספת🙂

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • Jazmin Or  On 27 באוקטובר 2013 at 8:27

    מזל טוב להולדת הנכד החדש, כן ירבו (ורצוי שגם תרבינה)! מאחלת שתזכינה להרבה נחת וכיף בגידולם

כתיבת תגובה

