היֹה היָה

אריק איינשטיין 3.1.1939-26.11.2013

הוא היה אליל ילדותי ונעורי. הוא שר את הפסקול מהכי יפים וחשובים בחיי.

הייתי בכתה ח' כשהוא הופיע אצלנו בקולנוע נגה בגבעתיים. עמדתי עם חברה וחיכינו בקוצר רוח לפתיחת הדלתות, שתינו נרגשות לקראת ההופעה הצפויה. פתאום, עצרה על ידינו מכונית ומתוכה יצא האליל. ככה, בגלוי, בלי שומרי ראש, בלי פמליה מיותרת, רק הוא והנגנים שהתחילו לפרוק את הציוד.

בעוד שאר הקהל עומד קפוא עם לשון דבוקה לחיך, נשאוני רגלי (אין לי מושג איך) להתיצב מול מושא הערצתי בטרם יעלם לי בכניסה הצדדית. הוא עצר מלכת והביט בי בתהיה, חיוך מבויש מעטר את פניו. בעודי מפשפשת בתיקי לתור אחר העט והפנקס שתמיד היו שם, נשאתי אליו את עיני (תרתי משמע, בהתחשב בהבדלי הגובה בינינו…), ברכתיו בנימוס לשלום ושאלתי אם יאות להעניק את חתימתו למעריצתו המושבעת. פעם הייתי מסוגלת לבצע כמה פעולות בעת ובעונה אחת.

צנוע, ענו ונחבא אל הכלים, חייך אלי הבחור במבוכה וחתם לי. המבוכה הזו מלוה אותי מאז לאורך כל השנים בהן התענגתי על קולו ועל השירים הנפלאים ששר. אף שנכחתי במופעים של זמרים אחרים, גם כאלו שגדשו את פארק הירקון ואת קיסריה, מעולם לא הערצתי זמר ישראלי אחר מלבדו, אף אחד לא הגיע לקרסוליו בעיני. אין מי שישוה לו.

יהי זכרו ברוך!

כ"ד בכסלו התשע"ד.

♀♀

אריק איינשטיין ויקיפדיה

אריק איינשטיין השירים היפים מצגת לזיכרו 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • Jazmin Or  On 26 בנובמבר 2013 at 23:24

    הוא היה גם האליל שלי. אין-אין-אין כאלה היום! איפה הוא ואיפה הזבלים של היום?
    יהי זכרו ברוך!

Trackbacks

כתיבת תגובה

