מדינה יהודית A Jewish State

של כל אזרחיה

Of all its Citizens

Israeli Flag

היתה יכולה להיות לנו ארץ נהדרת. החיים פה היו יכולים להיות נפלאים והיינו יכולות לחיות אשה תחת גפנה ותאנתה, שלא לדבר על זו בזרועותיה של זו. אבל למה שזה יקרה? יש לנו פוליטיקאים ושאר מרעין בישין מופרעים המסבכים את חיינו וכל דבר תחת השמש עליהם הם יכולים לשים את טלפיהם המזיקים. אם היו יכולים – היו עושים זאת גם בחלל.

We could have had A Wonderful Country. Life here could have been wonderful and we could have lived a woman under her vine and fig, not to mention in each other's arms. But why would that happen? We have disruptive politicians and other dire straits who complicate our lives and anything under the sun on which they can put their harmful hoofs. If they could – they would have done it in space as well.

מי שמוצא לנכון להתווכח על זהותה של מדינת ישראל, כדאי שישתמש בשני התאים האפורים שאולי יש לו ויתחיל להבין שזו מדינה יהודית ואין מה לדון בנושא. נא להבדיל בין מדינה יהודית לבין מדינת היהודים, משום שאלה מושגים שונים. מדינה יהודית, זו מדינה בעלת צביון יהודי ושייכת לכל אזרחיה. אני מדגישה: למדינה היהודית צריך להיות צביון יהודי, אך חס ושלום פן יהיה זה חרדי או דתי, אפילו לא לייט! זו צריכה להיות מדינה יהודית חילונית, בה הדת מופרדת לגמרי מן המדינה. עלינו להפסיק לאלתר לקבל את התכתיבים של הדתיים האורתודוקסים ולא להרשות להם יותר לשלוט בחיינו. מספיק עם זה! אכלנו מספיק חרא מהם והגיע הזמן שנשתחרר מעולם. ויפה דקה אחת קודם.

Anyone who finds it appropriate to argue about the identity of the State of Israel, should use the two grey cells he may have and begin to understand that this is a Jewish state and there's nothing to discuss about the subject. Please differentiate between a Jewish state and the state of the Jews, because these are different concepts. A Jewish state, is a state of Jewish character and belongs to all its citizens. I emphasize: The Jewish state should have a Jewish character, but G-d forbid it would be ultra-Orthodox or religious, not even light! It should be a secular Jewish state, where religion is completely separated from the state. We must immediately stop accepting the dictates of the Orthodox religious and not allow them to control our lives anymore. Enough with that! We ate enough shit from them and it is time for us to be released from their burden. And the sooner the better.

ודאי יהיו כאלו שיתהו מה פירוש מדינה יהודית חילונית. אני תוהה בחזרה למה אני צריכה להסביר את מה שמובן מאליו: לא לכפיה דתית!

There will surely be those who would wonder what a secular Jewish state means. In return, I wonder why I should explain the obvious: not to forced religious coercion!

מנורה

בנוגע לצביון, על זה צריך לשבת על המדוכה ולחשוב בכובד ראש איך אנחנו רוצות לראות את המדינה שלנו. הגישה של הדתיים לפיה יש להם את הצדק האבסולוטי ולהם האמת הבלעדית, אינה מקובלת וצריכה כבר להעלם מסדר היום הציבורי שלנו. ישנן כמה אמיתות ולא אמת בלעדית אחת. לאנשים שונים אמונות שונות והן לגיטימיות לחלוטין. לא רק האורתודוקסים צודקים, יש גם את הרפורמים, הקונסרבטיבים ועוד ועוד. לכולם יש לאפשר מקום כדי לקיים את אמונתם כל עוד אינם כופים אותה על זולתם. אני מאמינה שאם אכתוב את זה שוב ושוב, זה יקלט בסופו של דבר והחשוכים המתנגדים לאחרים שאינם מקיימים את אותם מנהגים בדיוק, יתחילו לקיים את "ואהבת לרעך כמוך" ויפסיקו להבדיל בין אנשיהם ושאר האוכלוסיה. בשום מקום בתנ"ך לא נכתב "ושנאת את רעך" או "רדוף את הגר אשר בשעריך".

Regarding the character, it must be given a deep thought to consider seriously how we want to see our country. Religious' attitudes according to which they have absolute justice and exclusive truth are unacceptable and should be removed from our public agenda. There are several truths and not one exclusive truth. Different people have different and completely legitimate beliefs. Not only the Orthodox are right, there are the Reformers, Conservatives and more. Everyone should be allowed the space to sustain their believes as long as they don't impose them on others. I believe that if I'll write it over and over again, it will eventually absorb and the darkness that opposes others who don't follow the exact same practices, will start practicing "love thy neighbour as thyself" and will stop distinguishing between their people and the rest of the population. Nowhere in the Bible is it written "thy shalt hate thy neighbour" or "thy shalt haunt the stranger who sits in your gates".

בקיבוץ של פעם, היתה אספת חברים, בה היו אמורים הכל להשתתף (לפחות אלה שהחיים במקום אותו ראו כ"בית" היו משמעותיים להם), להביע את דעותיהם ולהשפיע על קבלת ההחלטות באשר לאורח החיים אותו רצו לישם. הרוב החליט. במדינה של היום, לא מספיק להניח את קבלת ההחלטות בידיהם של חברי הכנסת, הפוליטיקאים המוּנָעים מאינטרסים אישיים ושטובת הציבור אינה לנגד עיניהם. למה אי אפשר לאסוף את מיטב המוחות האקדמאים, את מיטב הוגי הדעות בקרבנו, בתוספת נציגים מכל הציבור היהודי – עמך, הפשוטים, לא חברי הכנסת, שהאמון שלנו בהם אבד, ובאמצעות שיח ציבורי מעמיק לשרטט את דמותה של המדינה היהודית. אין צורך לשנות את הסמלים הקיימים, אלא את ההתיחסות לכל זרמי העם היהודי.

At a kibbutz of the past, there was a gathering of friends, in which everybody was supposed to take part (at least those who considered life in the place they saw "home" was meaningful to them), express their opinions and influence the decision-making regarding the lifestyle they wanted to implement. The majority decided. In today's country, it is not enough to put the decisions in the hands of the Knesset members, the politicians who are driven by personal interests and the public good are not before their eyes. Why it is impossible to gather the best academic minds, the best thinkers among us, plus representatives from the entire Jewish public – simple people, the common people, not the Knesset members, in whom our trust has been lost, and through a deep public discourse to draw the image of the Jewish state. There is no need to change the existing symbols, but the attitudes to all the movements of the Jewish people.

אני רואה את שאר המגזרים בקרב התושבים הקמים ומתקוממים על שלא תהיה להם החלטה בנושא. מה לעשות, אי אפשר לספק את הכל, משום שמטרת הקמתה של מדינת ישראל היתה אחת – לשמש בית לעם היהודי ולא כדי לאפשר לגיס חמישי לעלות עלינו לכלותנו. איך אמר חבר הכנסת הנתעב, שאת שמו לא שיננתי (וטוב שכך): קודם נשנה את הסמלים הלאומיים, אחר-כך נראה אם אנחנו יכולים לחיות יחד עם היהודים במדינת ישראל. לא שמתי מרכאות, משום שלא מצאתי את הציטוט המדויק וכתבתי את רוח הדברים מהזכרון. עז הפנים החצוף הזה רוצה לשנות את הסמלים היהודיים של המדינה היהודית! זה לא יקרה!

I see the other sectors among the residents rising and rebelling for not having a decision on the issue. What can we do, we can't please everyone, because the purpose of the establishment of the State of Israel was one – to serve as a home for the Jewish people and not to allow a fifth column to rise and destroy us completely. How did the despicable Knesset Member say, whose name I didn't memorize (and it's a good thing): first we will change the national symbols, then we'll see if we can live with the Jews in the State of Israel. I didn't put quotes, because I didn't find the exact quote and wrote the general idea from my memory. This brazen cheeky drek wants to change the Jewish symbols of the Jewish state! That's not gonna happen!

במדינה דמוקרטית, כל האזרחים שוים, הן בזכויות והן בחובות. כך גם צריך להיות במדינה היהודית, כפי שאני רוצה לראות אותה. אני מתנגדת בתוקף לכל אפליה שהיא נגד כל אזרח באשר הוא. יש לאפשר לכווווווולם לקבל הזדמנות שוה ולהתיחס אל כל אחד ואחת על פי כישוריהם (בנושא קבלה לעבודה, לדוגמא) ועל פי החובות אותם הם ממלאים כלפי המדינה. הגיע הזמן למתוח קו על העבר ולהתאים את החשיבה למציאות. צריך להכיר בעובדה שיש לנו גם אזרחים לא יהודים, אבל אסור שאלה יקבלו מאיתנו יחס שונה במהות. כמו שגם במגזר היהודי אין כל האזרחים שוים וכישוריהם שונים זה מזה, כך גם צריך להתיחס לאזרחים שאינם יהודים. אין להפלות בין אזרח לאזרח.

In a democratic state, all citizens are equal, both in rights and in duties. The same should be the case in the Jewish state, as I want to see it. I strongly oppose any discrimination against any citizen. All people should be given equal opportunity and each one should be treated according to their qualifications (regarding employment, for example) and the duties they fulfil towards the state. It's time to draw a line on the past and adjust the thinking to reality. We must acknowledge the fact that we also have non-Jewish citizens, but these must not be treated as fundamentally different from us. Just as in the Jewish sector, not all citizens are equal and their skills differ, so should non-Jewish citizens be treated. It should not be any discrimination between citizens.

אני חושבת שכדאי לבחון את הרעיון של לאפשר לאזרח לבחור כיצד הוא רוצה לשרת את המדינה. צריך להפסיק להכריח את הכל להתגיס דוקא לצה"ל. מספיק עם זה! בתקופה בה משחררים מחזורים שלמים מעודף כוח חייל, מומלץ לבחון את הנושא הזה מחדש ובמקום להמשיך עם הגיוס לצה"ל – לשבת על המדוכה (שוב!) ולדון כיצד לגייס את כל בני הנוער מכל המגזרים לשרות לאומי. הפעם, יש לכנס נציגים מכל התושבים, לא רק מהמגזר היהודי, משום שלא מדובר בצביון היהודי של המדינה, אלא בתרומה של כל אזרחיה הצעירים לכלל הציבור. בין המוסדות של המושג הזה "שרות לאומי", יכול להיות גם צה"ל. כל צעיר וצעירה צריכים וצריכות לתת שנתיים שלמות מחייהם לטובת הציבור. לא צריך שלוש שנים – זה יותר מדי. מספיקות שנתיים. ואז, בגיל 20, יוצאים לחיים האזרחיים.

I think it's worth considering the idea of ​​letting a citizen choose how they want to serve the country. It must be stopped forcing everyone to retaliate just to the IDF (Israel Defense Forces). Enough with that! At a time when full recruitment cycles are released due to extra soldier power, it is advisable to re-examine this issue and instead of continuing with the recruitment to the IDF – it's worth to gather (again!) and discuss how to recruit all youth from all sectors for national service. This time, representatives of all the residents are convened, not only from the Jewish sector, because it is not about the Jewish character of the state, but the contribution of all its young citizens to the general public. Among the institutions of this concept of "national service" can also be the IDF, but not just it. Every young man and woman should give two full years of their lives for the public benefit. There's no need for three years – this is too much. Two years enough. Then, at the age of 20, they go out to civilian life.

במקום להלחם במגזרים השונים ובנימוקים המוצדקים שלהם לאי התגיסות לצה"ל – כדאי להבין את הצרכים המיוחדים של כל מגזר ולגייס את בניו ובנותיו (כן – את שני המינים!) לשרות לאומי מתאים. לא חייבים לעשות דוקא ולהכריח כדי "להראות להם". בכוח אין משיגים שלום-בית. גם בקיבוץ תרם כל אחד לפי יכולתו. הבעיה שם היתה שכל אחד קיבל לפי צרכיו בלי פרופורציה ולזה איני חושבת שיש מקום מבחינה לאומית. הנושא העגום של מתן שרותים חברתיים הולמים לאזרחים הוא ענין אחר שגם הוא צריך ליבון מעמיק. אני בספק אם נבחרינו מתעניינים בזה, לפי התנהלותם הכושלת.

Instead of fighting the various sectors and their justifiable reasons for not recruiting to the IDF – it is recommended to understand the special needs of each sector and recruit its members (men and women – both genders!) to a suitable national service. There's no need to act despite and force in order to "show them". No peace and/or harmony can be achieved by force. Also, at the kibbutz everybody donated according to their ability. The problem there was that everyone got disproportionately according to their needs, and I don't think there is a place nationally wise. The sad issue of providing adequate social services to citizens is another matter that also needs deep clarification. I doubt our elected officials are interested in this, according to their failed conduct.

בתי החולים משוועים לכוח אדם, מוסדות החינוך כנ"ל וישנם מקומות נוספים אליהם אפשר להפנות את המתגיסים לשרות הלאומי. והתגיסת לרעך כמוך!

Hospitals crave for manpower, the same are educational institutions, and there are other places where the recruited to the national service could be referred to. May thee get recruited for thy neighbour as thy!

בנוגע לגר אשר בקרבנו: נבצר מבינתי איך במדינה היהודית מתנכלים כך לזר ולנוכרי שכל "פשעם" הוא רצונם לחיות ולא למות. עם שעבר את השואה, שרואה עצמו כמוסרי, אינו יכול לנהוג כך בבאים בשעריו לבקש מקלט. מה כל-כך קשה לקלוט אותם ולתת להם לעבוד כדי שיוכלו להתפרנס בכבוד? מה עִם מצוקת בתי החולים? החקלאים משוועים לידיים עובדות ומיבאים מלא עובדים זרים, למה לא לתת לנמלטים על נפשם את העבודה הזו בצורה מסודרת? בכך, לא היו זורקים אותם היכן שזרקו ומהתושבים הותיקים היה נמנע סבל. בכך, לא היו צריכים להוסיף חטא על פשע ולכלוא אותם במתקנים כאילו היינו מדינת משטרה ולא דמוקרטיה. אבל למה שההגיון ימשול אצלנו? כי זו ממשלה חלמאית, לא פחות מקודמותיה. כי העומד בראשה הוא אותו ביבי כשלון שאינו מסוגל להנהיג כהלכה, אלא מתנהל בהתאם לגחמות הלוחצים עליו. שום סדר יום נורמלי, שום חמלה אנושית – לא כלפי הזר ואף לא כלפי התושבים. רק ריקנות שלטונית.

Regarding the foreigner among us: I can't understand how in the Jewish state a stranger and a foreigner are harassed that way, whose all their "crime" is their desire to live rather than die. A nation who has been through the Holocaust, who sees itself as moral, can't treat like that those who come to its gates to seek asylum. What is it so hard to absorb them and let them work so they can earn a proper living? What about the difficulties in hospitals? Farmers crave for working hands and bring in many foreign workers, why not give the fugitives these jobs in an orderly way? By doing so, they would not be thrown where they were thrown and the long-time residents would have avoided suffering. In doing so, they should not have added insult to injury and imprisoned them in facilities as if we were a police state and not a democracy. But why should logic rule upon us? Because it is a stupid, idiotic government, no less than its predecessors. Because the one who leads it, is that same failure Bibi who is unable to lead properly, but acts in accordance with the whims of those who put pressure on him. No normal agenda, no human compassion – neither to the stranger nor to the residents. Just governmental emptiness.

♀♀

במשפט אחד:

נכון שקשה לכל אחד ואחת מאיתנו לראות מעבר למצוקה האישית (שנגרמת בגלל העומדים בראשנו), וחבל שהמחאה החברתית גוועה, אבל למען צאצאינו עלינו להתעלות, להטות שכם ולהחליט אנה מועדות פנינו, כי איך שזה נראה כרגע – אסון עומד לפתחנו.

In one sentence:

True, it is difficult for any one of us to see beyond our personal distress (caused by our leaders), and it is a pity that social protest has died down, but for our descendants we must rise, lend a hand, and decide where should we had to, because as it looks like right now – a disaster going to happen.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

%d בלוגרים אהבו את זה: