הכניסו את היד לכיס

אתן מוזמנות להתעלם מהשטויות הדתיות ולהתרכז במסר של להיות בני אדם

 

פסח קָרֵב בצעדי ענק. הזמן עף לנו בין הידיים ונראה שהנקיונות אינם נגמרים. מישהי אמרה לי, שלמרות המצב הקשה השורר במחוזותינו, היא חוזה תנועת קונים ערה לקראת הפסח, משום שבני ישראל לא יוותרו על הסדר כזלילתו. על "כהלכתו" היא לא היתה מוכנה לחתום לי. מיד חשתי וגם נחפזתי (פתאום הייתי מסוגלת לבצע שני דברים בעת ובעונה אחת, מדהים!) לצנן את התלהבותה והתרעתי בפניה שאם לא יקרו נסים, הריני בספק אם יוכלו בני ישראל לממן את הסדר השתא. איך אפשר לקנות דבר, כשאין למאן דהוא פרוטה לפורטה בכיסו או בארנקו?

הלה עמדה על שלה, אני על שלי ולא נותר לנו אלא להשמט זו מעם זו ולהמשיך הלאה בדרכים נפרדות. אמנם אני מעדיפה נשים אופטימיות, אך בשום אופן וגלגל לא שוטות. כשהיד אינה משגת גם לקניית כרטיס הפיס, איך יוכלו השם ומלאכיו לסייע? זוכרות את הבדיחה על בן העדה המסוימת ההיא, ששיטח את תחינתו הנואשת לפני הכותל? גם אם כן – אני מספרת, כי תמיד יש כאלה שלא שמעו. אז החסכן התפלל בכל לבו, שָׂם השכם והערב פתקים בחריצי האבנים העתיקות וזעק לישועה מידי הכל יכול ופמלייתו. שמעו השרפים את התחינה של המסכן ופנו לכס הכבוד לסיוע בהא לישנא:

"אדון עולם, חוס נא על אותו אדם והתר לנו לפתוח אליו את היד ולכבוד חג הפסח לשמח אותו ואת משפחתו בדי ממון שיאפשר להם לערוך סדר מכובד כהלכתו."

השיב להם היושב במרומים: "מה אתם רוצים ממני? אני מוכן להשפיע עליו שפע, אין לי בעיה עם זה, רק שיקנה את הכרטיס!"

אני מניחה שהחנון והרחום עסוק מכדי לשים לב שישנם כה רבים שאין להם איך לממן את הכרטיס…

 

Heaven?

Heaven?

♀♀

The sky is the limit

Early in Heaven

♀♀

Still have time for heaven

Still have time for heaven

♀♀

בתמצית:

כל כך פשוט להיות טובים זה לזה ולהיטיב עם הזולת עד כמה שאנו יכולות. ממש כיף לעשות מעשים טובים, כיף לתת ופחות כיף לקחת. מאחלת לכולנו להיות בצד הנותן (אמן ואמן!), משום שהצד השני אינו נעים כלל וכלל!

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

